zondag 7 juni 2015

een trilogie van HET DIKKE IK

De humanist harry kunneman heeft de beschouwing over het hedendaagse cultuurpatroon beschreven. Twee politici gingen er beiden, maar me een geheel eigen interpretatie op in. Diederik Samson deed dat in 2007 en premier Rutte gaf vorige week zijn versie !! vandaag deel 1, de rest volgt morgen en overmorgen
De opmars van het dikke-ik Edo Sturm − 09/10/05, 22:52 Humanist Harry Kunneman signaleert de opkomst van het dikke-ik, op alle fronten. Zoeken naar nieuwe vormen van zingeving is volgens hem noodzakelijk. Voor mensen én organisaties. Afgelopen tien jaar heeft het dikke-ik Nederland veroverd. Niet alleen kinderen blijken dol te zijn op hebben, hebben, hebben, ook veel volwassenen maken zich dik: „Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.” Die mentaliteit kunnen we ons niet blijven veroorloven, privé niet en mondiaal niet. Daarom moeten we ’voorbij het dikke-ik’, zoals de humanist Harry Kunneman stelt in zijn gelijknamige boek.

Geen opmerkingen: